"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Thursday, May 10, 2007

Menari:Penjelasan Anwar

Dato' Seri Anwar Ibrahim kecewa dengan tindakan tidak professional dan keterlaluan yang dilakukan oleh media elektronik di Malaysia terutamanya RTM dan TV3 yang memanipulasi dan mempermainkan isu tarian beliau dalam pilihanraya kecil DUN Ijok baru-baru ini.Anwar menjelaskan bahawa pada waktu itu beliau tiba untuk berkempen di sebuah majlis dalam kawasan masyarakat India dan disambut dengan paluan muzik etnik tersebut.

"Saya menari tak sampai seminit tetapi RTM melalui Menterinya telah memanjangkan dan mengulang-ulang klip video tersebut".Anwar juga mengecam tindakan Zainuddin Maidin yang selama ini jelas sikapnya menghentam islam tetapi cuba menjadi hero dengan memburukkan beliau serta mempersoalkan peribadinya sebagai bekas pemimpin tertinggi ABIM suatu ketika dahulu.Jelas perbutan tersebut berniat jahat dan cuba menjatuhkan peribadi Anwar sebagai pemimpin yang disegani rakyat.
"Adakah salah jika saya meraikan salah satu elemen dalam budaya masyarakat India? Adakah saya menjadi bukan Islam dengan menari selama tak sampai 1 minit?" tanya Anwar lagi.
Justeru Anwar mencabar Zainuddin Maidin jika benar dia ingin mempertahankan Islam sila beri penjelasan kepada penonton RTM apakah pandangannya mengenai rasuah,pembunuhan kejam,mencuri wang rakyat,memeluk artis terkenal dan sebagainya.
"Tetapi jika mereka mengharapkan saya bertindak defensive dan bernada apologetic maka mereka silap.Saya tidak akan berbuat demikian" jelas Anwar lagi.

No comments: