"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Sunday, May 27, 2007

Kongres AMK Ke-4,Seremban


Seremban,25 Mei-Kongres Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat untuk kali yang ke empat telah berjaya dirasmikan di Dewan Sekolah Cina Chung Hwa,oleh Timbalan Presiden Dr Syed Hussin Ali.
Seramai kira-kira 1500 perwakilan dan permerhati AMK termasuk sayap wanita telah menghadiri upacara perasmian tersebut.
Negeri Selangor mencatatkan jumlah kehadiran perwakilan dan pemerhati termasuk Skuad AMK yang sangat membanggakan.
Dalam ucapan perasmiannya, Dr Syed Hussin Ali telah menyentuh soal disiplin dan perkembangan parti.Menurut beliau sayap AMK & Wanita akan terus lebih progresif dan diterima rakyat jika tahap disiplin dikalangan ahli parti diteguhkan.
Walaubagaimanapun perjalanan kongres pada hari tersebut agak memanaskan hati para perwakilan dan pemerhati apabila proses pemilihan jawatan-jawatan dalam AMK telah tertangguh selama lebih 3 jam dari waktu yang sepatutnya.Walau bagaimanapun tindakan bijak pengerusi tetap AMK Sdr Romli telah menyelamatkan keadaan.
Ucapan Pemangku Ketua AMK, Sdr Samsul Iskandar telah menyatakan satu misi yang jelas.Bertemakan Daripada harapan Kepada Kemenangan',ucapan beliau membei keyakinan kepada hadirin bahawa selepas daripada kongres ini,barisan AMK akan lebih berbisa dan menyengat untuk memberi impak yang hebat kepada arus perdana politik Malaysia.Bukan sekadar menjadi parti politik nyamuk atau pengacau tetapi berperanan penting dalam mencorakkan perubahan demi kemakmuran rakyat Malaysia berbilang kaum.
Walaubagaimanapun, rata-rata perwakilan menyatakan standard perjalanan kongres AMK kali ini bukanlah yang terbaik dan banyak lagi ruang untuk diperbaiki.Dari penyediaan dewan yang terlalu besar (menampakkan kelopongan ketara) hinggalah soal penyediaan ruang makan yang selesa dan sebagainya.
Namun begitu segala kekurangan itu menambahkan asam garam perjuangan parti politik pembangkang dalam sebuah negara jakun seperi Malaysia ini.Rata-rata perwakilan masih menunjukkan semangat yang tinggi dan memahami segala kekurangan yang berlaku.Lawan Tetap lawan!

No comments: