"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Tuesday, March 6, 2007

Tragedi Berembang Berulang

Ampang-Tragedi sedih akhir tahun lalu yang melanda sebuah perkampungan Melayu di pinggir Bandaraya berulang lagi.Kejadian itu mengakibatkan lebih 50 buah keluarga Melayu/Islam kehilangan tempat berteduh yang telah mereka duduki selama lebih 40 tahun.

Pada 5 mac lalu sekali lagi Kampung tersebut iaitu Kg Berembang yang terletak dalam kawasan Parlimen Ampang menerima kunjungan ganas tetamu yang tidak di undang ke kampung mereka buat kali yang ke empat sejak November lepas.

Menurut maklumat yang diterima, pihak pemaju telah mendapatkan injunksi ex-parte yang digunakan sebagai justifikasi kepada tindakan mereka merobohkan rumah penduduk di situ.Pasukan RELA juga telah digunakan oleh pihak pemaju disamping itu beberapa watak yang disyaki gengster upahan turut kelihatan dalam keadaan mencurigakan di kawasan tersebut.
Dalam operasi ganas pada pagi 5 Mac lalu,perobohan haram telah dijalankan pihak pemaju bersama pasukan RELA,Gangster upahan dan beberapa ekor anjimg untuk menakutkan wanita & kanak-kanak kampung tersebut yang cuba mempertahankan pondok teduhan mereka.Pasukan RELA telah bertindak biadap dengan mencampakkan harta benda yang ada dalam rumah penduduk sebulum mereka merobohkan kepingan-kepingan kayu dan atap yang dijadikan rumah tempat tinggal penduduk disitu tanpa perasaan simpati.

Akhirnya setelah mendapat tentangan padu penduduk kampung dan aktivis-aktivis masyarakat,pasukan RELA dan pemaju berjaya diusir keluar kira-kira jam 530 petang.Tetapi kini penduduk kampung dalam keadaan berjaga-jaga untuk menghadapi sebarang kemungkinan.
Segala bantuan dan pertanyaan boleh diajukan kepada;
ALIZAN 0193586234 (Setiausaha Persatuan Penduduk Kg. Berembang)

Demikianlah rentetan peristiwa sedih yang melanda orang Melayu dalam negeri dan negara yang diperintah oleh orang Melayu sendiri.Bukti nyata UMNO membela bangsa,agama dan negara.

2 comments:

VirKill said...

Bubarken pasukan rela! Biadab, justifikasi untuk menindas budak lain.

VirKill said...

Bubarkan saja pasukan RELA!