"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Thursday, April 19, 2007

Siapa Salah: Fikir Dengan Terbuka




Hari ini hampir semua media arus perdana menyiarkan berita mengenai hari kekecohan pada hari penamaan calon di Dewan Orang Ramai Batang Berjuntai semalam.Sudah tentu akhbar-akhbar yang dikuasai BN ini menghentam pembangkang khusuny aParti Keadilan Rakyat sebagai pihak yang memulakan kejadian tersebut.

Blog ini ingin mengajak para pembaca sekalian berfikir dan menimbang secara terbuka dan akhirnya membuat keputusan sendiri tentang siapakah sebenarnya dalang kepada kekecohan tersebut.Fakta-fakta ini boleh dijadikan sebagai medium pertimbangan untuk perkara tersebut.

1) Kehadiran hampir 5 ribu penyokong BN yang terdiri dari parti-parti komponen berbanding sekitar 2 hingga 3 ribu penyokong Barisan Alternatif.
= Adakah masuk akal untuk penyokong B.A memulakan kekecohan jika dilihat pada angka ini?


2) Keghairahan BN untuk menang
=BN wajib menang di Ijok.Jika dilihat pada keputusan PRU yang lepas,BN memenangi kawasan ini.Justeru BN lebih terdesak untuk mempertahankan kerusi DUN Ijok ini berbanding KeADILan yang memang telah tewas pada PRU lepas.Memang adat orang yang terdesak sanggup melakukan apa sahaja.
3)Perbuatan Khairy Jamaluddin yang memprovokasi dengan cara mengejek dan menghalang perarakan calon Parti Keadilan Rakyat adalah tidak wajar & biadap.Rombongan perarakan keADILan telah disekat kira-kira 400 meter dari pusat penamaan calon dengan himpunan pemuda BN yang dikepalai oleh Khairy sendiri.
=Pasukan keselamatan dilihat sangat tidak professional dan lambat bertindak.Ini bukan pilihanraya pertama dalam Malaysia.Tidakkah pihak keselamatan dan SPR boleh membuat perkiraan dari sudut keselamatan?
4) Perihal Najib (TPM)
=Najib sedang lemas.Ratusan placard dan sepanduk menghiasi perarakan semalam memang mencemaskan.Isu komisen,Altantuya dan banyak lagi memang mendebarkan najib.Oleh itu,pertembungan ini semacam diatur untuk mengalih pandangan rakyat & melalaikan semua yang melihat isu-isu tersebut.

Nah,sekarang anda buatlah keputusan sendiri,siapa yang mulakan?

No comments: