"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Tuesday, June 12, 2007

BANJIR:Lawatan AMK Selangor

Rabu,12 Jun: Angkatan Muda Keadilan Selangor hari ini menghantar wakil untuk melawat sebuah kawasan banjir di pinggir bandaraya Kuala Lumpur.
Lawatan itu turut disertai Ketua DPP PAS Pusat ,Y.B Salehuddin Ayub,Ketua Wanita KeADILan Pusat Pn. Hjh Zuraida Kamaruddin beserta pimpinan kedua-dua buah parti disertai sebuah badan bukan kerjaan WIRDA yang berpusat di Ampang Jaya.
Lawatan selama kira-kira tiga jam itu turut diserikan dengan pemberian makanan,buah buahan serta bantuan kewangan kepada golongan ibu tunggal serta wanita kurang upaya.Turut diberi buah tangan ialah kanak-kanak.
Dianggarkan kira-kira 100 kelurga berjaya ditemui untuk dihulurkan sumbangan tersebut.
Ketua AMK Bahagian Ampang, Sdr Hamsah Djabir berkata tindakan pantas ini dilakukan untuk menunjukkan keprihatinan parti serta memberi sumbangan yang sekadarnya untuk para penduduk yang terlibat.
Ketika lawatan dijalankan, kebanyakan penduduk sedang membersihkan rumah masing-masing.Kebanyakan penduduk menyatakan ini merupakan kali ke tiga banjir yang serupa berlaku walaupun banyak janji yang ditaburkan.Pelebaran sungai juga tidak memberi kesan yang ketara kerana hanya dilakukan di kawasan tertentu sahaja.
Manakala Puan Hjh Zuraida pula memberi jaminan bahawa beliau akan kembali bersama WIRDA untuk menjalankan program terutama sekali yang melibatkan golongan wanita di kawasan tersebut.

No comments: