"TAWAN SELANGOR 2007"

"TAWAN SELANGOR 2007"
"AMK Selangor Teraju Perubahan"

Sunday, April 29, 2007

Tahniah Tan Sri Khalid!


Keputusan rasmi PRK IJOK telahpun diumumkan.Pertarungan ibarat gergasi dengan semut ini telah menyaksikan kemenangan tidak bermaruah BN yang sangat memalukan dalam sejarah Malaysia merdeka.

Namun sekalung tahiah perlu dihulur kepada Tan Sri Khalid Ibrahim yang tabah dan teguh menempuhi segala dugaan dan penghinaan hinggakan jasanya kepada Malaysia dipermainkan dan tidak dihargai.

Ramai penganalisis bebas berpendapat bahawa PRK IJOK merupakan titik tolak dalam perubahan angin peralihan rakyat kepada KeADILan.Ini terbukti apabila undi yang diberikan oleh rakyat meningkat di Ijok.Walaupun ramai pengundi Melayu yang tertewas dan termakan ugutan serta limpahan nikmat duniawi,namun pengundi-pengundi Tionghwa telah menghantar signal yang jelas apabila UPU Pekan Ijok menyaksikan kemenangan buat keADILan.

Kebanyakan media antarabangsa melalui penganalisis politik profesional mereka membuat telahan bahawa inilah masa hadapan politik Malaysia yang baru.Jika Pilihanraya Umum diadakan kelak,dimana BN tidak dapat bertumpu secara penuh disesebuah kawasan maka keputusannya lebih memihak pakatan pembangkang.Walaupun fakta ini cuba diselewengkan oleh media-media tempatan melalui tulisan murahan mereka untuk mengampu pemerintah dan melemahkan semangat penyokong Barisan Rakyat.

Namun signal di Ijok sangat jelas dan sememangnya dapat dirasakan kedua belah pihak.

Faktanya menunjukkan masa hadapan Parti Keadilan Rakyat adalah cerah.Sangat Cerah! Bangkitlah dan terus berjuang demi masa depan Malaysia.

No comments: